2008年9月6日 星期六

新的挑戰/new challenge

九月了
之前我就一直有個想法
自己到越南也有一段時間了
從開始到現在
在這個國度經歷了很多不同的人事物
也發現了許多和原本想像中很不一樣的東西
我想把這一切的點點滴滴紀錄下來
寫成一本書
與大家分享
另外一點則是因為
我發現許多台灣人印象中的越南
其實和現實情況有很大的出入
讓大家透過我的分享更深切地認識這令我又愛又恨的奇妙國家
當然
這不是一件容易的事情
目前我正和在越南大學教中文的朋友一起研擬計畫中
希望可以一起完成這個夢想


寫書
當然希望有讀者
各位朋友若對越南有興趣
想了解什麼
歡迎大家多多給我意見
一定可以給我很大的幫助
謝謝!

******************************************************

To my dear friends in Vietnam ,
it's almost a year since I came here,
among this period of time ,
I have experienced so many different things, no matter what I like or dislike.
And thank you guys so much for letting me understand this lovely country more and more,
now , I would like to write these things down and try to publish a book, all about Vietnam.
For another thing is I found that so many Taiwanese have lots of misunderstanding about VN,
and I would like to let others know more about it through this book.
Of course,everything is under way and I need your help.
As a Vietnamese , which part would you like to introduce for foreigners ,
what kind of things would you like to show and what make you feel proud of this country?
Share your ideas with me and that will help me a lot!
Thanks ^__^
and of course you may also be one of the character in the book coz you guys are the main parts of my life here!

4 則留言:

匿名 提到...

越南人的生活習慣、態度
越南人的個性
到現在還不能適應的地方

許花花 提到...

恩謝謝你
這是一定會有的
感觸良多啊寫都寫不完
平常網誌都沒有出現
因為寫到這個一肚子火又會冒上來XD
另外也怕只有依照我自己的觀點來看
以偏蓋全影響大家對越南的印象...

Chuc Xin 提到...

你好啊!我是在越南的北京人。很高兴认识你!

Rita 提到...

the different view between Vietnamese & Taiwanese